۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۳۳ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از خودرو‌های شخصی است | تعداد کانون‌های شن روان در مشهد از ۱۵ به ۳۰ مورد رسیده است

  • کد خبر: ۲۰۲۶۴۲
  • ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
۳۳ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از خودرو‌های شخصی است | تعداد کانون‌های شن روان در مشهد از ۱۵ به ۳۰ مورد رسیده است
رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به موضوع آلودگی هوا که به‌تازگی با افزایش ریزگرد‌ها در مشهد همراه بوده است، گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام شده ۳۳ درصد این آلودگی مربوط به استفاده از خودرو‌های شخصی است.

به گزارش شهرآرانیوز در نشست صمیمی عضو شورای شهر مشهد با ساکنان محله نوفل‌لو‌شاتو که با محوریت موضوع مشکلات و مسائل پیرامون حمل‌و‌نقل عمومی برگزار شد، ساکنان این محله به درخواست‌ها و دغدغه‌های خود درباره کمبود اتوبوس، ایمن‌نبودن پیاده‌روها، رسیدگی به فضای‌سبز محله و همچنین مجوز‌های میزان سطح مجاز در ساخت‌وساز‌های این منطقه پرداختند.

در این نشست حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر مشهد و سعید حسینقلی‌زاده‌مقدم، شهردار منطقه۹، حضور داشتند. رئیس کمیسیون‌های خدمات شهری در این نشست با اشاره به موضوع آلودگی هوا که به‌تازگی با افزایش ریزگرد‌ها در مشهد همراه بوده است، گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام شده ۳۳ درصد این آلودگی مربوط به استفاده از خودرو‌های شخصی است.

حسن کریمدادی در ادامه به موضوع ریزگرد‌ها پرداخت و اظهار کرد: بخشی از این موضوع حاصل بی‌تدبیری است، چون وقتی در خراسان ۱۵ کانون مرکز حرکت شن‌های روان بود نتوانستیم مدیریت کنیم، امروز به ۳۰ کانون رسیده و این گرد‌وغبار بخش عمده‌اش از سمت تایباد و سرخس است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل بارش کم با مشکل کم‌آبی نیز روبه‌رو هستیم که با هیچ زمانی امکان مقایسه ندارد. باید دعا کنیم که باران ببارد، اما در شورا طرحی برای تأمین آب فضای‌سبز از پساب در حال اجراست که ۴ هزارمیلیاردتومان برای خرید در این طرح، اعتبار پیش‌بینی شده است.

اولویت برای به پایان‌رساندن پروژه‌های عمرانی منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ نیز در این نشست با اشاره به وسعت شهرک نوفل‌لوشاتو و تعداد ساکنان این محله بیان کرد: این منطقه ۴ هزارهکتار وسعت دارد که جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزارنفر در آن سکونت دارند. تمام تلاش ما این است که با توجه به ویژگی‌های این منطقه، نوع خدمت‌رسانی ما به گونه‌ای باشد که هم به ساکنان منطقه ۹ و هم به زائرانی که به مشهد می‌آیند بتوانیم خدمت‌رسانی کنیم.

سعید حسینقلی‌زاده‌مقدم با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی که برای این منطقه تعریف شده است، اغلب برای معابر و خیابان‌هایی بوده که در گذشته هنوز بهسازی نشده است، گفت: اولویت را در پایان این پروژه‌ها گذاشته‌ایم. همچنین تهیه بسته‌های فرهنگی برای مساجد، پیش‌بینی مسیر‌های پیاده‌روی ایمن برای ساکنان، مسیر‌های دوچرخه‌سواری و رسیدگی به بوستان‌های محله، فضای‌سبز و توسعه پارک‌های خطی جزو مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده است که در شهرداری در حال پیگیری هستیم.

درخواست‌های دردست اقدام ساکنان محله نوفل‌لوشاتو

در ادامه این نشست تعدادی از ساکنان قدیمی محله نوفل‌لوشاتو به بیان مشکلات این محله پرداختند. موضوع کمبود خط در اتوبوس‌رانی، یکی از این درخواست‌ها بود که با پیگیری و تماس تلفنی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر با مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد، قرار شد یک دستگاه اتوبوس دیگر به این محله اختصاص یابد.

مسئله مجوز ارتفاع در ساخت‌وساز‌ها نیز از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود که شهردار منطقه ۹ با اشاره به طرح تفصیلی که سال ۱۴۰۱ تصویب شده است به بیان پاسخ پرداخت و به مجوز‌هایی اشاره شد که هر منطقه برای ساخت‌وساز و حداکثر سطح دارد. نبود دستگاه شارژ من‌کارت، ایمن نبودن برخی از پیاده‌رو‌ها و آسیب‌دیدن ساکنان سالمند در این محله، رسیدگی به فضای سبز و زیباسازی مرکز این محله از دیگر درخواست‌های مطرح شده از سوی ساکنان بود که قرار شد از طریق شورای اجتماعی محل پیگیری و رسیدگی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->